Mokyklos psichologo tikslas – padėti vaikams spręsti mokyklos aplinkoje atsirandančias problemas, susijusias su raidos, asmenybiniais, emociniais, elgesio ar kitais sunkumais. Bendradarbiaudamas su vaiko tėvais, mokytojais bei kitais ugdymo procese dalyvaujančiais asmenimis, mokyklos psichologas siekia atpažinti ir suprasti sunkumų priežastis bei surasti geriausią kelią šiems sunkumams spręsti. Pagrindinė mokyklos psichologo funkcija – konsultuoti sunkumus patiriantį vaiką, o taip pat – jo tėvus bei mokytojus. Glaudus ir geranoriškas bendradarbiavimas tarp vaiko šeimos ir mokyklos yra būtina sąlyga siekiant geriausio rezultato. Kazlų Rūdos Elmos mokykloje-darželyje psichologo funkcijas atlieka Elena Dambrauskaitė.
Kada būtų verta pasikonsultuoti su mokyklos psichologu?
Mokyklos psichologo konsultacija naudinga, jei vaikas:
- Nuolat atrodo liūdinas, prislėgtas, atsiribojęs ar išsigandęs;
- Nuvertina save, stokoja pasitikėjimo savimi, motyvacijos mokytis;
- Sunkiai valdo kilusį pyktį, elgiasi destruktyviai;
- Priešinasi mokymosi procesui, taisyklėms;
- Galimai turi specialiųjų ugdymosi poreikių;
- Susiduria su svarbiais gyvenimo pokyčiais (pvz. tėvų skyrybos, netektis ir pan.);
Susiduria su kitais sunkumais, keliančiais nerimą jam, tėvams ar mokytojams.